Πόσο Αθώος είναι ο Καφές που Πίνουμε;

COFFEEΝα πιω καφέ ή να μην πιω;  Να πιω κι άλλον έναν;  Αναζητώντας πληροφορίες γύρω από τον καφέ και την καφεΐνη, διαπιστώσαμε ότι οι διάφορες έρευνες που έχουν γίνει, αποκαλύπτουν πολλά αντιφατικά στοιχεία.

Καταρχήν με τα απρόσμενα νέα …ΔΕΝ είμαστε πρωταθλητές του καφέ!  Η Φινλανδία είναι η παγκόσμια πρωταθλήτρια με ετήσια κατανάλωση 12 kg/άτομο, με δεύτερη την Νορβηγία με 9,9 kg. Στη χώρα μας, η κατανάλωση καφέ εκτιμάται στα 5,5 kg/άτομο ετησίως.  Μα, καλά, οι Φινλανδοί μόνο καφέ πίνουν;

Στα σοβαρά νέα τώρα.  Έχοντας αντιφατικά επιστημονικά στοιχεία στα χέρια μας – από μελέτες ή επιστήμονες που ισχυρίζονται ότι η καφεΐνη μας κάνει καλό, έως στοιχεία που συνηγορούν για το άκρως αντίθετο – θα σας μεταφέρουμε όσα εμείς ταπεινά πιστεύουμε ότι ισχύουν από το πλούσιο υλικό που μελετήσαμε.

Γεγονός είναι ότι, όσο πιο πολλά διαβάζαμε για το θέμα, τόσο πιο πειστικές, εμπεριστατωμένες και αποκαλυπτικές βρήκαμε τις έρευνες που δείχνουν ότι η καφεΐνη δεν είναι για καλό μας.  Ας δούμε, λοιπόν, κάποιες από τις επιδράσεις της καφεΐνης στον οργανισμό μας, γιατί ίσως ήρθε ο καιρός να την μειώσουμε :

Η μικρή πρόσληψη καφεΐνης (ένας καφές την ημέρα), συνήθως δεν προκαλεί προβλήματα στην υγεία μας, υπό την προϋπόθεση ότι ακολουθούμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής (σωστή διατροφή, άσκηση, κ.λπ.).

Στις έγκυες γυναίκες πολλοί γιατροί συνιστούν να μην καταναλώνουν καφεΐνη.

Οι γυναίκες που θηλάζουν, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι η καφεΐνη περνάει και στο γάλα τους, κάτι που μπορεί να προκαλέσει στο μωρό νευρικότητα και διαταραχές στον ύπνο.

Η καφεΐνη συμβάλλει σημαντικά στην αύξηση του στρες στα αγχώδη άτομα και σε όσους πάσχουν από κρίσεις πανικού.

Η καφεΐνη αποδυναμώνει την επίδραση ορισμένων φαρμάκων.  Σε κάθε περίπτωση, συμβουλευόμαστε τον γιατρό μας.

COFFEE DRINKΓια πολλούς, ένας καφές μετά από γεύμα, θεωρείται ότι διευκολύνει την πέψη.  Ωστόσο, έρευνες δείχνουν ότι φέρνει το ακριβώς αντίθετο αποτέλεσμα (ανάλογα και τον οργανισμό του ατόμου).

Η καφεΐνη είναι πολύ εθιστική.  Η απότομη διακοπή της μπορεί να επιφέρει συμπτώματα στέρησης, όπως αίσθημα κόπωσης, υπνηλία, πονοκέφαλο και εκνευρισμό.

Ντεκαφεϊνέ δεν σημαίνει χωρίς καφεΐνη!  Έρευνα του Πανεπιστημίου της Φλόριντα εξέτασε 10 διαφορετικά είδη καφέ χωρίς καφεΐνη και βρήκε ότι όλα πλην ενός, περιείχαν καφεΐνη σε ποσότητα από 8,6 mg έως 13,9 mg.  Ένα ποτήρι κανονικού καφέ περιέχει 95-200 mg καφεΐνης.  Δεν μας τα λένε καθόλου καλά κάποιες εταιρείες 🙁

Σύμφωνα με μελέτη της Αμερικανικής Ακαδημίας της Υγείας του Ύπνου, χρειάζονται μόλις 30 με 60 λεπτά για να κορυφωθούν τα επίπεδα της καφεΐνης στο αίμα, ενώ τα πρώτα αποτελέσματά της κάνουν την εμφάνισή τους στα 10 πρώτα λεπτά μετά την κατανάλωση.  Το ανθρώπινο σώμα εξουδετερώνει τη μισή ουσία μέσα σε 3-5 ώρες, αλλά η υπόλοιπη συνεχίζει να δρα για άλλες 8-14 ώρες!  Γι’ αυτό και οι ειδικοί προτείνουν αποχή από καφεϊνούχο ρόφημα για τουλάχιστον 8 ώρες πριν τον ύπνο, ειδικά σε όσους αντιμετωπίζουν δυσκολίες στον ύπνο.

Η καφεΐνη δεν μπορεί να μας «ξεμεθύσει», καθότι δεν εξουδετερώνει το οινόπνευμα που κυκλοφορεί στον οργανισμό μας.  Ως εκ τούτου, κάποιος που μετά από κατανάλωση αλκοόλ πίνει έναν καφέ πιστεύοντας ότι έτσι μπορεί να οδηγήσει με ασφάλεια, κάνει μεγάλο λάθος.

Με αυτά τα στοιχεία, κάποιοι από εμάς αποφασίσαμε να πίνουμε υγιεινούς χυμούς και νερό για να είμαστε σίγουροι, ενώ κάποιοι άλλοι ..ε θα το πίνουμε το ένα καφεδάκι μας.

Όπως είπαμε, πίνουμε υγιεινούς χυμούς και νερό για να είμαστε σίγουροι  …κάνει καλό!

This entry was posted in Διάφορα and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

«Η Ideales σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά υπερασπίζεται και τη δική της! Έτσι λοιπόν προτιμά τα ελληνικά από τα greeklish, τα πεζά από τα κεφαλαία, αγαπά το χιούμορ και αποστρέφεται τις ύβρεις και τους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Ταυτόχρονα, η Ideales πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, διατηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά σχόλια που ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας ή είναι άσχετα με το υπό σχολιασμό άρθρο.»