Όχι πια Περιττά Κιλά

Σύμφωνα με τα World Health Statistics του 2012 του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (WHO), οι υπέρβαροι* και οι παχύσαρκοι* αυξάνονται με ανησυχητικό ρυθμό σε όλο τον κόσμο.

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με έρευνα του 2011 από το Χαροκόπειο και Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, 4 στα 10 παιδιά του Δημοτικού Σχολείου είναι παχύσαρκα, ενώ περίπου τα μισά ασκούνται ελάχιστα ή και καθόλου!!  Επιπλέον, το ποσοστό των παχύσαρκων παιδιών αυξήθηκε περισσότερο από 50%.  Σημαντικός παράγοντας της παιδικής παχυσαρκίας είναι η έλλειψη σωματικής άσκησης, γιατί τα παιδιά δεν παίζουν, δεν αθλούνται, αλλά περνούν τις περισσότερες ώρες καθηλωμένα σε ένα θρανίο, είτε μπροστά στην τηλεόραση ή στον υπολογιστή.

Η συσσώρευση περιττού λίπους οφείλεται σε διάφορους παράγοντες όπως η πολυφαγία, τα ορμονικά προβλήματα και οι διαταραχές του μεταβολισμού, το άγχος, η ηλικία, η κληρονομικότητα και η καθιστική ζωή.  Είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για την υγεία και συνδέεται με πλήθος ασθενειών όπως η αρτηριακή υπέρταση, ο διαβήτης, η υψηλή χοληστερίνη, ο καρκίνος παχέως εντέρου καθώς και οι καρδιαγγεακές παθήσεις.

Η σωστή και ισορροπημένη διατροφή σε συνδυασμό με φυσική δραστηριότητα και άσκηση είναι σημαντικά για τον έλεγχο του βάρους.  Έχει αποδειχθεί ότι ακόμα και 30 λεπτά καθημερινής αερόβιας άσκησης (π.χ. κολύμβησης) αυξάνουν τις καύσεις του οργανισμού, ελαττώνουν την όρεξη και το άγχος, βελτιώνουν τη φυσική κατάσταση και δημιουργούν ψυχική ευφορία.

Μιας και η κολύμβηση είναι το στοιχείο μας 🙂 σας παραθέτουμε σημαντικές πληροφορίες γι’ αυτήν :

->  Με 1 ώρα ελεύθερης κολύμβησης καίμε περίπου 550  Kcal, ενώ με πρόσθιο ή πεταλούδα πολύ περισσότερες.
-> Σύμφωνα με βρετανούς και αμερικανούς ερευνητές, μόλις 15 λεπτά κολύμπι την ημέρα αρκούν για να αποφύγουν τα παιδιά την παχυσαρκία.  Αυτό το 15λεπτο έντονης καθημερινής άσκησης μπορεί να μειώσει κατά 50% τον κίνδυνο παχυσαρκίας στα αγόρια και κατά 40% στα κορίτσια!!
-> Το κολύμπι είναι η καλύτερη φυσική δραστηριότητα, αφού ασκείται όλο το σώμα μας, ενώ συγχρόνως αποτελεί πηγή ευχαρίστησης και αναζωογόνησης
-> Η άσκηση στο νερό, βοηθά στη διατήρηση του βάρους και στη δημιουργία σέξι σώματος, συντελεί στην αρμονική μυϊκή ανάπτυξη και βελτιώνει την ορθοσωμία.
-> Το κολύμπι είναι η ασφαλέστερη άσκηση, γιατί το σώμα δεν χρειάζεται να υποστηρίξει το συνολικό μας βάρος, άρα δεν κινδυνεύουμε από τραυματισμούς.

Κίνδυνος παχυσαρκίας; …Start Swimming! …κάνει καλό!

* Παχυσαρκία είναι η υπερβολική αύξηση του λιπώδους ιστού του σώματος και συνεπώς η μεγάλη αύξηση του βάρους.  Παχύσαρκα θεωρούνται τα άτομα που ο Δείκτης Μάζας Σώματος τους (ΔΜΣ) έχει τιμή μεταξύ 30-35 και υπολογίζεται όταν διαιρέσουμε το σωματικό μας βάρος με το τετράγωνο του ύψους μας (Δ.Μ.Σ. = Βάρος [kg] / Ύψος2 [m]).  Στα υπέρβαρα άτομα (ΔΜΣ 25-29,9), το υπερβολικό βάρος μπορεί να προέρχεται από τους μυς, τα οστά, το λίπος ή και το νερό ακόμη.  Μπορεί κάποιος να είναι υπέρβαρος χωρίς να είναι παχύσαρκος, όπως για παράδειγμα κάποιος που γυμνάζεται εντατικά.

This entry was posted in Οφέλη and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

«Η Ideales σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά υπερασπίζεται και τη δική της! Έτσι λοιπόν προτιμά τα ελληνικά από τα greeklish, τα πεζά από τα κεφαλαία, αγαπά το χιούμορ και αποστρέφεται τις ύβρεις και τους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Ταυτόχρονα, η Ideales πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, διατηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά σχόλια που ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας ή είναι άσχετα με το υπό σχολιασμό άρθρο.»