Η Μυστική Πεντάδα του Στρες

Τα σοβαρά πράγματα που μας προκαλούν εκνευρισμό και στρες τα ξέρουμε.  Γνωρίζετε όμως τα 5 φαινομενικά «αθώα» πράγματα που μπορούν να μας στρεσάρουν μυστικά;

Ο Ντεκαφεϊνέ Καφές
Αποφασίσατε να αλλάξετε τον καθημερινό σας καφέ από κανονικό σε ντεκαφεϊνέ με σκοπό να μη σας προκαλεί ένταση η καφεΐνη;  Κακώς.  Μελέτες έδειξαν πως αυτή η αλλαγή έχει συνήθως τα αντίθετα αποτελέσματα, κυρίως διότι μόνο και μόνο το σύνδρομο στέρησης δημιουργεί στρες.
Τι να κάνετε;
 Αν θέλετε να απαλλαγείτε από τον καφέ χωρίς επιπτώσεις, τότε ανταλλάξτε τον με ένα φλιτζάνι πράσινο ή μαύρο τσάι.  Περιέχει λίγη ή καθόλου τεΐνη και …κάνει καλό! (βλ. άρθρο 10 Φαγητά Υπερδυνάμεις)

Το Χρώμα του Γραφείου
Τα χρώματα έχουν την ιδιότητα να μας χαλαρώνουν ή να μας εκνευρίζουν.  Οποιοδήποτε χρώμα δεν μας αρέσει μπορεί να μας επηρεάσει αρνητικά, αλλά το χρώμα που είναι ο βασιλιάς του στρες είναι το κόκκινο.
Τι να κάνετε;
Τα πιο χαλαρωτικά χρώματα είναι τα γήινα και τα πράσινα αλλά, αν το να βάψετε το γραφείο σας είναι αδύνατο, τότε απλά βάλτε μερικά φυτά γύρω σας.  Τα φυτά μας απαλλάσσουν από το στρες και ομορφαίνουν το χώρο μας, οπότε σε κάθε περίπτωση είστε κερδισμένοι.

Ο Υπολογιστής & Το Κινητό
Εκτός από την οθόνη του Η/Υ που είναι σούπερ στρεσογόνος παράγοντας, οι καθυστερήσεις που μπορεί να οφείλονται στον υπολογιστή κυριολεκτικά μας ανεβάζουν την πίεση (και το αίμα στο κεφάλι).  Το ίδιο συμβαίνει με το κινητό που δεν σταματά να χτυπά (ή να δονείται).
Τι να κάνετε;
Εκτός από το να κάνετε συχνές συντηρήσεις και να επενδύσετε σε ένα καλό antivirus και σε μια αξιόπιστη σύνδεση στο internet, μπορείτε και οφείλετε να κάνετε συχνά διαλείμματα και να απομακρύνεστε για λίγο από αυτόν.  Όσον αφορά το κινητό, απλά κλείστε το και ορίστε εσείς πότε θα το ελέγξετε για κλήσεις ή μηνύματα.

Οι Μετακινήσεις με το Αυτοκίνητο
Μελέτες έχουν δείξει πως οι άνθρωποι γυρίζοντας από τη δουλειά με αυτοκίνητο έχουν υψηλότερα επίπεδα στρες από έναν πιλότο μαχητικού αεροσκάφους!  Αν το σκεφτείτε, είτε ταξιδεύετε με το μετρό, με το αυτοκίνητο, το λεωφορείο ή όποιο άλλο μέσο, η κίνηση και η πολυκοσμία εύκολα μπορούν να γίνουν αιτίες στρες.
Τι να κάνετε;
Προσπαθήστε να απολαύσετε τη διαδρομή όσο μπορείτε (λέμε τώρα).  Βάλτε την αγαπημένη σας μουσική και ψεκάστε το άρωμα σας στο αυτοκίνητο.  Στα μέσα μαζικής μεταφοράς διαβάστε ένα βιβλίο.  Σε κάθε περίπτωση, συγκεντρωθείτε στο τέλος της διαδρομής σας …στο χώρο σας, στο καταφύγιο σας!

Το Μεταβατικό Στάδιο
Καθώς η ώρα που θα σχολάσετε πλησιάζει, τα επίπεδα του στρες ανεβαίνουν.  Εκείνη την ώρα, αυτόματα μπαίνετε σε άλλη διάθεση, και οτιδήποτε έχει να κάνει με τη δουλειά σας μπορεί να σας στρεσάρει με το φόβο πιθανής καθυστέρησης που μπορεί να προκύψει.
Τι να κάνετε;
Μην κοιτάζετε το ρολόι σας!  Είναι σχεδόν αδύνατο αλλά βάλτε το σκοπό και απαλλαγείτε από τα ρολόγια στο γραφείο σας (στον υπολογιστή βάλτε ταινία ή μπλάνκο στο σημείο που αναγράφει την ώρα :)).  Με αυτό τον τρόπο θα αποφύγετε τον κίνδυνο του στρες και το σχόλασμα θα σας εκπλήξει ευχάριστα αφού -100%- θα έρθει νωρίτερα από ότι το περιμένατε.

Χαλαρώστε όσο μπορείτε …κάνει καλό!

This entry was posted in Οφέλη and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

«Η Ideales σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά υπερασπίζεται και τη δική της! Έτσι λοιπόν προτιμά τα ελληνικά από τα greeklish, τα πεζά από τα κεφαλαία, αγαπά το χιούμορ και αποστρέφεται τις ύβρεις και τους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Ταυτόχρονα, η Ideales πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, διατηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά σχόλια που ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας ή είναι άσχετα με το υπό σχολιασμό άρθρο.»