Κι Αν Έχεις Φίλο τον Μορφέα;

5Τα βράδια κοιμάστε σαν πουλάκι ή μετράτε προβατάκια;   Ο ύπνος θρέφει όχι μόνο τα παιδιά αλλά και τους ενήλικες, καθώς αποτελεί ζωτική ανάγκη και απαραίτητη προϋπόθεση για καλή υγεία και ευεξία.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας όρισε την τρίτη Παρασκευή του Μαρτίου ως Παγκόσμια Ημέρα Ύπνου, με στόχο την ενημέρωση του κόσμου για τη σημασία του ύπνου για την υγεία μας, καθώς και για τις συνέπειες της αϋπνίας.

ΜΗΝΥΜΑ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2016

Περισσότεροι από 2 εκατομμύρια Έλληνες ταλαιπωρούνται από διαταραχές ύπνου, ενώ στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης περίπου ένας στους τρεις ενήλικες αντιμετωπίζει παρόμοια προβλήματα. Το φαινόμενο επηρεάζει περισσότερο τις γυναίκες, τους εργαζόμενους που δουλεύουν σε βάρδιες και τους ηλικιωμένους.  Επιπλέον, τα παιδιά και οι έφηβοι χάνουν πολύτιμες ώρες ύπνου από τότε που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπήκαν δυναμικά στη ζωή τους, επηρεάζοντας σημαντικά τη συγκέντρωσή τους και άρα την ικανότητα μάθησης, καθώς και τη συμπεριφορά και τη σωματική τους ανάπτυξη.

2Γενικότερα, η έλλειψη ύπνου αυξάνει τις πιθανότητες απόκτησης πρόσθετου σωματικού βάρους, καθώς και τις πιθανότητες της κατάχρησης ουσιών (ναρκωτικά, τσιγάρο, αλκοόλ), της εμφάνισης υπέρτασης, καρδιαγγειακών προβλημάτων, σακχαρώδους διαβήτη και της νόσου του Αλτσχάιμερ, της εμφάνισης λοιμώξεων και άλλων νόσων, ενώ συνδέεται στενά και με τις ψυχικές νόσους, καθώς αυξάνει κατακόρυφα τον κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης.

Πόσο ύπνο χρειαζόμαστε όμως;  Το Εθνικό Ίδρυμα Ύπνου της Αμερικής συστήνει :

  • Παιδιά προσχολικής ηλικίας (3-5 ετών): 10-13 ώρες
  • Παιδιά σχολικής ηλικίας (6-13 ετών): 9-11 ώρες
  • Έφηβοι (14-17 ετών): 8-10 ώρες
  • Ενήλικες: 7-9 ώρες

Τι μπορείτε λοιπόν να κάνετε για να μην χάνετε τον ύπνο σας;  Πολλά, όπως :

IDEALES SPA_ΑΥΠΝΙΑΑφεθείτε στην ζεστή υδάτινη αγκαλιά της Υδροθεραπείας!  Η βύθιση σε ζεστό νερό τουλάχιστον 2 ώρες πριν κοιμηθείτε απελευθερώνει τις ενδορφίνες, το φυσικό γιατρικό που εγγυάται την απόλαυση ενός καλού ύπνου.

  • Τηρείτε όσο το δυνατόν μια σταθερή ώρα ύπνου αλλά και ξυπνήματος, αφήνοντας στη συνέχεια το βιολογικό σας ρολόι να κάνει τη δουλειά του.
  • Γυμναστείτε, αλλά προσοχή να μεσολαβούν τουλάχιστον 4 ώρες πριν την ώρα του ύπνου σας, ώστε να έχει καταλαγιάσει η υπερένταση της άσκησης.
  • 6Κοιμηθείτε στο απόλυτο σκοτάδι, καθώς έτσι αναγνωρίζει εκ φύσεως ο οργανισμός μας ότι πρέπει να κοιμηθούμε.
  • Κόψτε το τσιγάρο!  Έρευνες έχουν δείξει ότι  οι καπνιστές ξεκουράζονται 4 φορές λιγότερο από τους μη καπνιστές στον ύπνο τους και φυσικά η αναπνοή τους δεν τους προσφέρει την ξεκούραση που χρειάζονται.
  • Ο καφές δεν είναι για όλες τις ώρες… Η καφεΐνη και η τεΐνη από τη στιγμή που θα καταναλωθούν, παραμένουν στον οργανισμό για περίπου 8 ώρες, άρα ο απογευματινός καφές, όπως και το τσάι, κάποια αναψυκτικά, ακόμα και η σοκολάτα, θα πρέπει να αποκλείονται από το απογευματινό σας μενού… 
  • 15Αφήστε το κινητό και άλλες συσκευές στην άκρη και πάρτε στα χέρια σας ένα καλό βιβλίο.  Το κλείσιμο των βλεφάρων δεν προβλέπεται να αργήσει.
  • Μην κοιμάστε με κινητά, tablet, laptop, κ.λπ., μέσα στο υπνοδωμάτιο σας.  Επίσης, καλό να μην υπάρχει και Wi-Fi.
  • Επιλέξτε ένα ποιοτικό στρώμα και ένα καλό μαξιλάρι, απαραίτητες προϋποθέσεις για έναν καλό ύπνο.
  • Ξαπλώστε στο κρεβάτι σας και ακούστε απαλή μουσική σε χαμηλή ένταση.
  • Αν σας αρέσει ο μεσημεριανός ύπνος, φροντίστε να μην υπερβαίνει τα 90 λεπτά.

3Ο ύπνος είναι πολύ σημαντικός για τη μνήμη μας, τη διαδικασία της μάθησης και τη λειτουργία της σκέψης, αλλά και για να έχουμε ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.  Είναι πολύτιμος για να λειτουργεί καλά το νευρικό μας σύστημα, για να αναπτυσσόμαστε σωστά, για καλύτερη κυτταρική ανάπτυξη και επιδιόρθωση.  Παίζει, επίσης, σπουδαίο ρόλο για να έχουμε καλή διάθεση και κοινωνική συμπεριφορά, για να είμαστε λειτουργικοί, για να αποβάλλουμε το στρες και την ένταση.

Αν παρόλα αυτά, η αϋπνία επιμένει, υπάρχουν στη χώρα μας  Κέντρα Αντιμετώπισης των Διαταραχών του Ύπνου που προσφέρουν εξειδικευμένη βοήθεια.

Προσφέρετε στον εαυτό σας την καθημερινή ξεκούραση που χρειάζεται …κάνει καλό!

This entry was posted in Διάφορα and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

«Η Ideales σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά υπερασπίζεται και τη δική της! Έτσι λοιπόν προτιμά τα ελληνικά από τα greeklish, τα πεζά από τα κεφαλαία, αγαπά το χιούμορ και αποστρέφεται τις ύβρεις και τους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Ταυτόχρονα, η Ideales πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, διατηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά σχόλια που ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας ή είναι άσχετα με το υπό σχολιασμό άρθρο.»