Δείξε μου Τι Τρως Να σου Πω το Μέλλον σου

fruit and vegetable rainbowΗ  μεσογειακή διατροφή θεωρείται πρότυπο σωστής διατροφής και η βάση για καλή υγεία και ποιότητα ζωής.  Περιλαμβάνει άφθονα φρούτα και λαχανικά, δημητριακά, όσπρια, ξηρούς καρπούς, γαλακτοκομικά προϊόντα (κυρίως τυρί και γιαούρτι), ψάρι, λίγο κρέας, κόκκινο κρασί και φυσικά άφθονο έξτρα παρθένο ελαιόλαδο.  Η παγκόσμια αναγνώριση της αξίας της έλαβε χώρα το 2010, όταν η UNESCO – με πρωτοβουλία κάποιων μεσογειακών κρατών συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας – συμπεριέλαβε τη μεσογειακή διατροφή στον κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας.

ΜΗΝΥΜΑ ΜΑΪΟΥ 2016

Όλα αυτά στη θεωρία όσον αφορά τη χώρα μας, καθώς στην πράξη η Ελλάδα είναι η χώρα με τα μεγαλύτερα ποσοστά παχυσαρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση!  Και αυτό συμβαίνει γιατί αλλάξαμε διατροφικές συνήθειες, υιοθετώντας το σύγχρονο δυτικό μοντέλο διατροφής, το οποίο είναι πλούσιο σε επεξεργασμένες τροφές και λιπαρά, αλλά φτωχό σε διατροφική αξία.  Αν στις βλαβερές διατροφικές συνήθειες προσθέσουμε και την απουσία τακτικής σωματικής άσκησης, καταλαβαίνουμε ότι τελικά μόνοι μας καταστρέφουμε ό,τι πολυτιμότερο έχουμε, την υγεία μας!

10Μια μεγάλη έρευνα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό New England Journal of Medicine, επιβεβαιώνει ότι η μεσογειακή διατροφή παρατείνει τη ζωή και προστατεύει από τις καρδιοπάθειες και τον καρκίνο.  Άλλη μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης αποδεικνύει ότι ειδικά το ελαιόλαδο μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου.

5Επιπλέον, η μεσογειακή διατροφή μειώνει τον κίνδυνο της αρτηριοσκλήρυνσης, προστατεύει από την πτώση των εγκεφαλικών λειτουργιών, την απώλεια μνήμης και ασθένειες που σχετίζονται με το γήρας (Αlzheimer, Parkinson, κ.ά.), ενώ συμβάλλει και στον έλεγχο του σωματικού μας βάρους.

Αξίζει να αναφερθούμε στον διάσημο καρδιοχειρουργό Κρίστιαν Μπάρναρντ, ο οποίος στο βιβλίο του «Πενήντα τρόποι για υγιή καρδιά» είχε αφιερώσει ένα ολόκληρο κεφάλαιο ειδικά στον παραδοσιακό ελληνικό τρόπο διατροφής, τον οποίο χαρακτήρισε υγιεινό γιατί περιέχει ελαιόλαδο, κρασί, όσπρια και λαχανικά και μεταξύ άλλων ανάφερε ότι η Κρήτη είναι η περιοχή με το μικρότερο ποσοστό καρδιοπαθειών, γεγονός που το απέδιδε στην υγιεινή διατροφή.

7Οι έρευνες έχουν «μιλήσει» επανειλημμένως για το πόσο καλό μας κάνει το δικό μας παραμελημένο ελληνικό μοντέλο διατροφής, με τα ωραία μας φρέσκα φρούτα και λαχανικά, τα πεντανόστιμα παραδοσιακά φαγητά, το καλό κόκκινο κρασί και το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο.  Μένει σε μας να ξαναβάλουμε στο τραπέζι μας όλους αυτούς τους θησαυρούς που μας προσφέρει απλόχερα η ελληνική φύση.

6Σίγουρα θα είναι δύσκολο να αντισταθούμε στους συνηθισμένους πειρασμούς που καθημερινά συναντούμε μπροστά μας και μας δίνουν ευχαρίστηση, αλλά τουλάχιστον ας κάνουμε μια αρχή, περιορίζοντας ό,τι ξέρουμε πως μας βλάπτει.  Σταδιακά ή μονομιάς για τους πιο αποφασισμένους, η μεσογειακή διατροφή θα πρέπει να είναι ο κανόνας που θα ακολουθούμε πιστά. Ο οργανισμός μας θα μας είναι ευγνώμων κι ας μην μπορεί να μας το «πει»…  Το καλό που θα του κάνουμε όμως θα μας το ανταποδώσει στο πολλαπλάσιο, χαρίζοντάς μας υγεία, δύναμη, ευστροφία και ομορφιά!  Αξίζει να κάνουμε αυτήν την αλλαγή στην καθημερινότητά μας, δε νομίζετε;;;

Στη διατροφή μας επιμένουμε μεσογειακά …κάνει καλό!

This entry was posted in Διάφορα and tagged . Bookmark the permalink.

Σχολιάστε

«Η Ideales σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά υπερασπίζεται και τη δική της! Έτσι λοιπόν προτιμά τα ελληνικά από τα greeklish, τα πεζά από τα κεφαλαία, αγαπά το χιούμορ και αποστρέφεται τις ύβρεις και τους υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς. Ταυτόχρονα, η Ideales πιστεύει στη δύναμη του διαλόγου, αλλά όχι στην εμπαθή και στείρα αντιπαράθεση. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο, διατηρεί το δικαίωμα να μην αναρτά σχόλια που ξεφεύγουν από τα όρια της ευπρέπειας ή είναι άσχετα με το υπό σχολιασμό άρθρο.»